Οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου που από την ψηφιακή παρουσία οδηγούνται και στη φυσική παρουσία ή αντιστρόφως, γνωρίζουν καλά τα πλεονεκτήματα του συνδυασμού της ψηφιακής εμπειρίας με τον φυσικό κόσμο. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και περισσότερο γνώστες των ψηφιακών τεχνολογιών και ολοένα και περισσότερο αναμένουν μία συναφή εικόνα από έναν λιανέμπορο, είτε μπαίνουν σε ένα φυσικό κατάστημα ή επισκέπτονται το e-shop του. Πολλοί λιανέμποροι επιλέγουν την ψηφιακή σήμανση ως ένα δευτερεύον εργαλείο πώλησης που μπορεί να προσφέρει πληροφορίες, οδηγίες κατεύθυνσης και να προωθήσει τις πωλήσεις προϊόντων, και όλα αυτά με πλήρως αυτοματοποιημένο τρόπο.
Όταν χρησιμοποιηθούν σωστά, οι οθόνες ψηφιακής σήμανσης μπορούν να αποτελέσουν ένα προσωποποιημένο και οικονομικά συμφέρον μέσο με υψηλής απόδοσης αποτελέσματα όσον αφορά στην ικανοποίηση του καταναλωτή. Η στατική σήμανση είναι φθηνή και τη γνωρίζουμε καλά, αλλά με 63% των καταναλωτών να δηλώνει ότι η ψηφιακή σήμανση τους τραβάει την προσοχή, σίγουρα αποτελεί έναν τομέα που το σύγχρονο λιανεμπόριο δεν μπορεί να αγνοήσει.
Πώς θα βελτιώσετε την εμπειρία του πελάτη στο καταστήμά σας μέσω της ψηφιακής σήμανσης;
Στις ακόλουθες παραγράφους περιγράφουμε τα βασικότερα σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την ανάπτυξη ενός συστήματος ψηφιακής σήμανσης για αλυσίδες λιανικής, έτσι ώστε να υπάρχει μία σημαντική αναβάθμιση της εμπειρίας του καταναλωτή κατά την επίσκεψή του στο φυσικό κατάστημα. Η παροχή μίας ψηφιακής εμπειρίας, ενισχύει το brand και «δένει» τον καταναλωτή με αυτό.
Περιεχόμενο, τι άλλο;
Όταν οι περισσότεροι λιανέμποροι ξεκινούν να σκέφτονται την ψηφιακή σήμανση ως πιθανότητα, τείνουν να ασχολούνται υπερβολικά με το τι οθόνες θα χρησιμοποιήσουν. Ωστόσο, σε εκείνο που πρέπει να εστιάσουν είναι στο τι θα προβάλουν οι οθόνες. Το ψηφιακό περιεχόμενο είναι συνήθως το πρώτο σημείο επαφής για τον καταναλωτή. Μπορεί να το δει καθώς περνά από τη βιτρίνα του καταστήματος και σίγουρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως είδος καλωσορίσματος όταν εισέρχεται στο κατάστημα. Συνήθως δε, η ψηφιακή σήμανση πρέπει να είναι παρούσα σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία εντός του καταστήματος, όπως τα ταμεία ή ακριβώς δίπλα από τα πωλούμενα προϊόντα.
Και μόνο για αυτό το λόγο, το περιεχόμενο πρέπει να είναι ανώτερης ποιότητας. Τι σημαίνει αυτό; Κατ’ αρχάς, πρέπει να είναι δημιουργικό. Περιεχόμενο που είναι δύσκολο να διαβαστεί ή να γίνει κατανοητό εύκολα, χάνει το πλεονέκτημά του. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, τα ακόλουθα θα σας οδηγήσουν σε ένα περιεχόμενο που θα τραβήξει την προσοχή και θα δημιουργήσει πωλήσεις:
- Πείτε μία ιστορία — Οθόνες στη βιτρίνα που καταφέρνουν να πουν μία ιστορία, έχουν την ικανότητα να ελκύουν την προσοχή και να ωθούν τους πελάτες να εισέλθουν στο κατάστημα. Αν χρησιμοποιείτε οθόνες βιτρίνας, πρέπει να δώσετε έμφαση σε αυτό που έχει να κερδίσει ο καταναλωτής αν επισκεφθεί το κατάστημά σας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από εικόνες ή video. Η χρήση ζωντανών feeds από τα social media είναι πολύ χρήσιμος τρόπος για να επιδείξετε θετικές κριτικές άλλων πελατών σας και να ενισχύσετε τη θετική αντίληψη του διερχόμενου καταναλωτή για το brand σας.
- Η επιτυχία βρίσκεται στην απλότητα — Η υπερβολή είναι σύνηθες φαινόμενο όταν παράγουμε περιεχόμενο για την ψηφιακή σήμανση. Εκφράζεται μέσα από περίπλοκα γραφικά, κίνηση και εφέ με σκοπό να τραβήξει ακόμα περισσότερο το μάτι του καταναλωτή. Ωστόσο, η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι πιο αποτελεσματικό να δημιουργείτε με την απλότητα κατά νου και να αφήνετε το μήνυμα να κάνει όλη τη δουλειά. Διατηρήστε μία ισορροπία μεταξύ διάταξης του περιεχομένου και των χρωμάτων που χρησιμοποιείτε. Περιοριστείτε σε 2 έως 3 βασικά χρώματα και εκμεταλλευθείτε τον κενό χώρο για να δώσετε έμφαση στο μήνυμά σας. Ένα καλό μήνυμα είναι προαπαιτούμενο σε κάθε προσπάθεια marketing και πέντε δυνατές λέξεις θα ελκύσουν περισσότερο τον καταναλωτή από 15 μετρίου βεληνεκούς.
- Πειστικές συνθέσεις περιεχομένου — Πρέπει να σκέφτεστε τις οθόνες ψηφιακής σήμανσης σαν έργο τέχνης. Κοινοί κανόνες της φωτογραφικής τέχνης όπως η εισαγωγή πιο σκούρων στοιχείων στο κάτω μέρος και πιο ανοικτών στο άνω μέρος της εικόνας, έχουν εφαρμογή και σε αυτή την περίπτωση. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιείτε τον χρήσιμο κανόνα «Τίτλος – μήνυμα – call-to-action» για να διασφαλίσετε ότι οι οθόνες σας επικοινωνούν ένα ισορροπημένο μήνυμα με μία μόνο ματιά. Γραφικά με υψηλή αντίθεση σε συνδυασμό με πειστικά μηνύματα και προσεκτικά επιλεγμένα χρώματα, είναι μία σίγουρη συνταγή για να τραβήξετε τα βλέμματα των καταναλωτών.
Επιλέγοντας μέγεθος οθόνης
Η ψηφιακή σήμανση, ιδιαίτερα τα τελευταία 2 χρόνια, δεν περιορίζεται μόνο στην χρήση ψηφιακών οθονών. Οι λιανέμποροι σήμερα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε διάφορες εναλλακτικές που ικανοποιούν τον προϋπολογισμό τους. Σε πολλές περιπτώσεις, tablets και άλλες κινητές συσκευές παίρνουν τη θέση των κλασσικών monitors ψηφιακής σήμανσης.
Η επιλογή του μεγέθους της οθόνης που θα χρησιμοποιηθεί ανά περίπτωση, θα εξαρτηθεί από έναν μικρό αριθμό παραγόντων. Κυριότερος είναι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός. Είναι πολύ πιο οικονομικό να χρησιμοποιηθούν tablets αντί για πολύ ακριβότερες οθόνες ψηφιακής σήμανσης.
Ο δεύτερος παράγοντας είναι ο τύπος της εμπειρίας που θέλετε να παρέχετε στον καταναλωτή. Μία οθόνη ψηφιακής σήμανσης είναι τέλεια στο να προσελκύει τα βλέμματα από παντού. Παρέχει ένα δυνατό μήνυμα μέσω της παρουσίας της και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ενέργειες όπως η κατευθυνσιοδότηση και η εξυπηρέτηση των καταναλωτών εντός του καταστήματος.
Εναλλακτικά, ένα tablet τοποθετημένο στο επίπεδο του καταναλωτή μπορεί να προσφέρει μία πολύ πιο άμεση εμπειρία, μιας και επιτρέπει στους καταναλωτές να λάβουν πληροφορίες που μοιάζουν να είναι προσωποποιημένες. Τα tablets και άλλες κινητές συσκευές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν ακόμα περισσότερο τον εξοικειωμένο με την ψηφιακή τεχνολογία καταναλωτή, επιτρέποντάς του να αλληλεπιδράσει και να μάθει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα σας, όσο ακόμη βρίσκεται μέσα στο κατάστημα.
Προγραμματισμός περιεχομένου βάσει αναγκών
Μόλις έχετε καταλήξει με το περιεχόμενο και το μέγεθος της οθόνης που θα χρησιμοποιήσετε, το επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε πότε θα προβάλετε τι. Οι περισσότερες σύγχρονες εφαρμογές διαχείρισης περιεχόμενου ψηφιακής σήμανσης, επιτρέπουν την παραγωγή playlists και προγραμμάτων που μπορούν να βελτιστοποιηθούν βάσει ώρας και ημέρας.
Αυτό είναι το σημείο που πρέπει να δείξετε ευφυΐα στο πώς θα στοχεύσετε το κοινό σας. Αν το κατάστημα σας παρουσιάζει τη μεγαλύτερη κίνηση το πρωί, πριν οι καταναλωτές πάνε στη δουλειά τους, ίσως πρέπει να φτιάξετε ένα περιεχόμενο με γρήγορες εναλλαγές μηνυμάτων, μιας και ο καταναλωτής είναι συνήθως βιαστικός τη συγκεκριμένη ώρα της ημέρας.
Αν πρόκειται για Σαββατοκύριακο, μπορείτε να αναπτύξετε μία διαφορετική λίστα αναπαραγωγής που απευθύνετε σε καταναλωτές που έχουν περισσότερο χρόνο να καταναλώσουν το μήνυμά σας. Αυτό περιλαμβάνει και την παραγωγή ειδικού περιεχομένου για ξεχωριστές περιπτώσεις όπως γιορτές και αργίες.
Η στόχευση των καταναλωτών εντός του καταστήματος πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες του online κόσμου για να έχετε την καλύτερη αποτελεσματικότητα για το δίκτυο ψηφιακής σήμανσης στο κατάστημά σας.
Κατευθυνσιοδότηση και παροχή πληροφοριών
Η ψηφιακή σήμανση πρέπει να είναι αισθητικά άψογη, αλλά και λειτουργική. Μέρος της δημιουργίας της εμπειρίας του καταναλωτή που τον ωθεί να καταναλώσει είναι το πόσο εύκολα μπορεί να βρει αυτό που θέλει μέσα στο κατάστημά σας. Η ψηφιακή σήμανση μπορεί να παίξει τον ρόλο του επιπλέον πωλητή, ο οποίος καθοδηγεί τους καταναλωτές στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Όταν είναι εύκολο για κάποιον να πλοηγηθεί μέσα σε στο κατάστημά σας, είναι πολύ πιθανόν ότι θα το επισκεφθεί και πάλι σύντομα.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της ψηφιακής έναντι της στατικής σήμανσης είναι η δυνατότητα αλλαγής των πληροφοριών που εμφανίζονται πολύ άμεσα και χωρίς επιπλέον κόστος. Όταν επιθυμείτε να κάνετε μία αλλαγή διαρρύθμισης στο κατάστημά σας, η ψηφιακή σήμανση μπορεί να προσαρμοστεί πολύ εύκολα σε αυτή την αλλαγή. Όταν έχετε ένα ξεχωριστό γεγονός ή μία προωθητική ενέργεια σε μία συγκεκριμένη περιοχή του καταστήματός σας, μπορείτε να την επικοινωνήσετε άμεσα και δυναμικά προς τους καταναλωτές, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την αποτελεσματικότητα της ενέργειας.
Όλα αυτά επιτρέπουν στην εσωτερική δομή του καταστήματος να γίνει πιο οργανωμένη, παρέχοντας παράλληλα τους καταναλωτές με τη διασφάλιση ότι όποτε και αν επισκεφθούν το κατάστημά σας, θα είναι σε θέση να βρουν αυτό που ψάχνουν, γρήγορα και εύκολα.
Τοποθέτηση μέσα στο κατάστημα
Το πως θα επιλέξετε να τοποθετήσετε την ψηφιακή σήμανση μέσα στο κατάστημά σας, καθορίζει το τι θα προβάλετε μέσω αυτής και πότε. Οθόνες εντός του καταστήματος με σκοπό να προσελκύσουν τους καταναλωτές, πρέπει να είναι εγκατεστημένες σε σημεία με μεγάλη κίνηση και να προβάλουν πειστικά μηνύματα, ενισχυμένα από ένα πολύ καλό δημιουργικό. Το αυτό ισχύει και για τις οθόνες στη βιτρίνα. Από τη στιγμή που ο καταναλωτής εισέρχεται στο κατάστημα, η ψηφιακή σήμανση πρέπει να χρησιμοποιείτε για να δημιουργεί μία ανώτερη εμπειρία αγορών. Αυτό περιλαμβάνει πιο χρηστικά μηνύματα, πληροφορίες ή οδηγίες για το που μπορούν να βρουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.
Οι οθόνες που χρησιμοποιούνται σε σημεία κύρια στη διαδικασία πώλησης, δηλαδή στα ταμεία και στις εξόδους του καταστήματος, πρέπει να περιλαμβάνουν ένα μήνυμα που θα κάνει τον καταναλωτή να το σκεφτεί, ακόμα και αφού θα έχει φύγει από το κατάστημα. Για παράδειγμα, μπορείτε να τον καλείτε να επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας ή να μοιραστεί φωτογραφίες των προϊόντων που αγόρασε στα social media. Όλα αυτά μπορεί να συνοδεύονται από κάποια ανταμοιβή, όπως κάποια μελλοντική έκπτωση σε επόμενη επίσκεψη.
Οι οθόνες ψηφιακής σήμανσης αποτελούν έναν σημαντικό τρόπο δημιουργίας ενός επιπλέον σημείου επαφής με τους πελάτες σας, βοηθώντας τους να θυμούνται την αγοραστική τους εμπειρία, ακόμα και αφού φύγουν από το κατάστημά σας.
Κλείνοντας, η υλοποίηση μίας εγκατάστασης ψηφιακής σήμανσης που αλληλεπιδρά και ικανοποιεί τον καταναλωτή, αποτελεί ένα από τα πιο εξελισσόμενα πεδία στο χώρο του λιανεμπορίου. Εστιάζοντας στο που τοποθετείτε τις οθόνες ψηφιακής σήμανσης και στο τι προβάλετε σε αυτές, δημιουργείτε μία εμπειρία για τον καταναλωτή με την οποία ταυτίζεται. Είναι σημαντικό όταν προχωράτε σε μία ανάλογη υλοποίηση, να βλέπετε αυτή την εμπειρία σαν να ήσασταν ο ίδιος καταναλωτής. Προσέξτε τις μικρές λεπτομέρειες, προχωρήστε σε διορθωτικές κινήσεις αν χρειάζονται και η ψηφιακή σήμανση είναι σίγουρο ότι θα ανταμείψει την προσπάθειά σας με περισσότερες πωλήσεις.