Εταιρείες όπως η Apple, έχουν δουλέψει πολύ σκληρά για να δημιουργήσουν την εικόνα που έχουν σήμερα. Έχουν χτίσει ένα brand image, το οποίο δεν περιστρέφεται μόνο γύρω από τα προϊόντα τους, αλλά γύρω από το lifestyle και την επιθυμία των καταναλωτών να υιοθετήσουν ένα lifestyle το οποίο μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τους αντιλαμβάνεται ο περίγυρός τους. Στην περίπτωση της Apple, να τους εντάξει σε ένα luxury lifestyle.
Η ψηφιακή σήμανση, όπως την ξέρουμε σήμερα, μπορεί να βοηθήσει ένα brand να βελτιώσει ή ακόμα και να αλλάξει την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές γι’ αυτό. Βασικότερο είναι το γεγονός ότι είναι ένας νέος, φρέσκος τρόπος προώθησης, πολύ διαφορετικός από τα υπόλοιπα μέσα προώθησης που έχουμε – εμείς οι καταναλωτές- συνηθίσει να βλέπουμε και να «ακούμε».
Η ψηφιακή σήμανση είναι επίσης ένα ψηφιακό μέσο το οποίο έχει τη δυνατότητα, με το σωστό περιεχόμενο, να μαγνητίσει τα βλέμματα των καταναλωτών είτε αυτοί βρίσκονται μέσα στο κατάστημα, είτε απλά περνούν από εκεί. Με την τοποθέτηση των monitors (ειδικών οθονών) ψηφιακής σήμανσης στις βιτρίνες των καταστημάτων, υπάρχει η επιλογή προώθησης είτε κάποιου εταιρικού μηνύματος, είτε ενός προϊόντος ή συλλογής αλλά ακόμα και η δυνατότητα προώθησης events, εκπτώσεων, μοναδικών προσφορών και ό,τι άλλο μπορεί η κάθε εταιρεία να επιλέξει να προωθήσει.
Πως θα δημιουργηθεί η πιστότητα των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής σήμανσης;
1. Η ψηφιακή σήμανση βοηθάει τις εταιρείες να ξεχωρίσουν ανάμεσα στα μηνύματα που οι καταναλωτές λαμβάνουν καθημερινά
Έχετε στην κατοχή σας ένα μοναδικό και «πιασάρικο» περιεχόμενο. Το προωθείτε λοιπόν μέσω YouTube, Facebook κλπ. Οι δυνητικοί καταναλωτές σας, δέχονται παθητικά ένα μήνυμα, το οποίο είναι πολύ πιθανό να το ξεχάσουν άμεσα. Εάν τους αρέσει πολύ, το περισσότερο που μπορούν να κάνουν τη στιγμή του το βλέπουν είναι ένα wow emoji.
Σκεφτείτε το περιεχόμενο αυτό, να παίζει στο σημείο πώλησης των προϊόντων σας. Το wow emoji είναι πολύ πιθανότερο σε αυτή την περίπτωση να σημαίνει είσοδο στο κατάστημα και αγορά προϊόντος.
2. Πείτε την ιστορία σας με την ψηφιακή σήμανση
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, τα επιτυχημένα brands τα οποία έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν πιστούς followers, δεν πουλάνε απλά τα προϊόντα τους, αλλά τα δένουν με μία ιστορία. Μία ιστορία θα πρέπει να αφήνει την φαντασία του καταναλωτή ελεύθερη, έτσι ώστε να αντιληφθεί το προϊόν που βλέπει με όποιο τρόπο – φυσικά μέσα σε κάποια πλαίσια – θέλει αυτός.
Για το λόγο αυτό, με την ψηφιακή σήμανση μπορείτε εκτός από το να εκπαιδεύσετε ή να ενημερώσετε τους καταναλωτές για ένα προϊόν, να τους εμπνεύσετε και έτσι να τους γεννήσετε την επιθυμία να το αποκτήσουν.
3. Δεν είναι ένα απλό, παθητικό μέσο αποδοχής πληροφορίας. Είναι ένα σύγχρονο, διαδραστικό μέσο
Σενάριο 1ο: Γυρνάτε σπίτι, κάθεστε στον καναπέ. Ανοίγετε την τηλεόραση, πετυχαίνετε διαφημίσεις. Τι κάνετε; Συνήθως, είτε αλλάζετε κανάλι, είτε σηκώνεστε να κάνετε άλλες δουλειές, είτε το βάζετε στο mute. Ποιο το όφελος δηλαδή την τηλεοπτική διαφήμισης; Συνήθως, πολύ μικρό. Σενάριο 2ο: Είστε στο κατάστημα, στο σημείο δηλαδή της αγοράς του προϊόντος. Βλέπετε την οθόνη ψηφιακής σήμανσης η οποία παίζει ένα πολύ ωραίο και έξυπνο βίντεο ή προβάλλει πολύ όμορφες εικόνες. Μπαίνετε μέσα και ανακαλύπτετε ότι η οθόνη είναι touch, δηλαδή διαδραστική. Πατώντας λοιπόν απλά τα κουμπιά στην οθόνη, μπορείτε να βρείτε τις πληροφορίες που επιθυμείτε για ένα συγκεκριμένο προϊόν, να δείτε τον κατάλογο, να σκανάρετε το barcode ενός προϊόντος που επιθυμείτε να αγοράσετε και να εμφανιστούν σχετικές πληροφορίες στην οθόνη, να παίξετε ένα branded παιχνίδι και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Ποιο μήνυμα θα θυμάστε μετά από μία ώρα; Ποιο μήνυμα μπορεί να σας πείσει για αγορά; Είμαστε σίγουροι πως η απάντηση είναι, η ψηφιακή σήμανση.